Monday, July 4, 2011

Another great new Scottie gift

Askebegeret i forgrunnen er en ny flott skottegave fra min mor og lillesøster. De fant den i Sverige i forrige uke. Tusen takk! Faktisk så er alle de tre oransjefargede skottetingene på bildet her gaver jeg har fått. Den til venstre er en nattlampe, men grønne øyne! Til og med bildet i bakgrunnen, en original serigrafi av den kjente kunstneren Victor Vasarely, er en kjær trettiårsgave som jeg har fått. Som dere ser har jeg dessverre ikke rukket å henge det - selv etter syv måneder i nytt hus... Bildet med de gamle fruktknivene har jeg laget selv, det hang tidligere i min gamle spisestue, men den passer ikke lenger inn der fargemessig. 

The ashtray in the foreground of this picture in a new gift from my mother and sister - they found it is Sweden last week. Thank you! Actually all three of these orange Scottie-objects have been gifted to me. The one on he right is, in fact, a night light. Even the picture in the backbround, an original serigraph by the Hungarian-French optical artist Victor Vasarely, was a gift for my 30th. birthday, I haven´t had time to hang it yet, even though it´s seven months since I moved house... BTW: The picture with the two fruit knives I have made myself. It used to hang in my old dining room, but it doesn´t match the new colour scheme now...

No comments:

Post a Comment